Little Human

Mayor





Assalamualaikum!
I want to be a good doctor to my patient, a solehah daughter to my parents, and the most important is I want to be a loyal kaliph to Allah s.w.t
Stay calm, stay cool.
Allah will always be with you. ^.^




Shout Out Loud



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed

Credits


This skin is made by : Mrs AF
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® D r . C u h a Z a i n i


Family Outing ~ Korea


Wednesday, October 24 9:10 PM 1 Atashinci(s)

annyeongmida! mentang-mentang la tajuk post Korean kan. Terus ter'annyeong2' segala bagai. Lama dah tak buat post. *Aku memang cenggini, tak konsisten beb bab2 nak tulis menulis ni, kerajinan tahap gamma sampai epsilon, dengan internet paling slow daripada sang kura-kura (jangan marah cik kura-kura)* Family Outing? Ha'aa. My family in Egypt. Ada kakak and adik2 periang kanak-kanak ribena. Actually all this post is about food. Yup, dah hobby aku captured gambar makanan kan. This time aku and family went to a Korean Restaurant, nama dia Kim's Restaurant. Located in Maadi *tak tahu? google map ya!*
So far, semua makanan kat sini boleh tahan la. Actually yang ni dah second time aku pergi sini. First time with my colligue. Harga makanan pun boleh tahan. Kami makan 5 persons and range harga untuk 5 orang is about 200 LE+. Convert to ringgit Malaysia just dalam RM100+. Nama makanan semua aku tak tahu except 'BAB' iaitu nasi. Haha. So, segala makanan aku boleh bagitahu melalui gambar je la ok?



free side dishes- kimchi, and all other stuffs

Owner kedai telah memaksa kami untuk 'menelan' kimchi itu. Harap maklum. "Kimchi ni sangat famous dekat Korea taw" kata Owner Kedai sambil menyuap kimchi kepada kami semua nie. Then lepas tu, semua topup rasa 'sedap' dalam mulut dengan enormous amount of H20.

Dekat bawah ni, namanya Dumplings. First time aku pergi, aku try yang kukus. This time dapat yang goreng, resepi baru kata Ownernya. Fyi, we got that dumplings for free!! Thanks to Akak yang pandai cakap Hangul, and dapat try Fried Dumplings for free.


Then lastly, all those main dishes. Nasi, Hot Mix Seafood soup, Daging Sizzling, Glass Mee with Chicken. Nama semua aku bantai sebab tak ingat. Hihi *gelak sopan*

Nama saya Nasi dan ini kawan seperjuangan saya, pinggan, sudu and chopsticks

Glass mee with Chicken

Beef Sizzling, Mix Seafood Hot Soup

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. Dengan nikmat Allah, semua orang dah kenyang. And tahniah kepada aku sebab berjaya jugak habiskan post ni yang sebenarnya tertunggak dari minggu lepas lagi. Almaklumlah tersangat busy jadi budak darjah 2 ni.