Little Human

Mayor





Assalamualaikum!
I want to be a good doctor to my patient, a solehah daughter to my parents, and the most important is I want to be a loyal kaliph to Allah s.w.t
Stay calm, stay cool.
Allah will always be with you. ^.^




Shout Out Loud



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed

Credits


This skin is made by : Mrs AF
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® D r . C u h a Z a i n i


Entry tak bertajuk 1.


Thursday, February 7 3:15 PM 2 Atashinci(s)

Assalamualaikum! ~


Currently 7.40 a.m. while I started to write this post. Buang tabiat buat post pagi buta.
Buka wardrobe, cari nose pore strips. Dah lama sangat tak buat benda macam ni.
Selama ni, guna wuduk je nak buat facial segala bagai ni. *sentap

Back to yesterday, aku pergi book fair. Jalan punya jalan. Cari buku tapi takda yang berkenan.
Bila jalan, mata melilau tengok ada orang Melayu tak. Bukan nak usha ke apa, kalau ada orang Melayu means ada buku English. Kalau takda, mostly kedai tu banyak buku Arab. Aku tak faham weyh.
Jalan punya jalan lagi. 
Kaki rasa ringan nak masuk Darul Salam Bookstore.

Wah, banyak kitab. *monolog sendiri, kalaulah aku pandai baca semua ni


Eh, ada buku English. Terus sambar buku Forty Hadiths. Bagus, aku takda lagi buku tu. Settle!

Aisyah a.k.a Ice tunjuk buku You Can Be The Happiest Woman in The World. Islamic ways to give motivation untuk orang yang tak bermotivasi macam aku. Good! *Peluk buku kuat-kuat supaya tak ubah fikiran nak beli buku lain lagi.


“Assalamualaikum!” seorang akak bagi salam.
“Waalaikumussalam.”
Borak-borak dengan akak tu. Dari Alexendaria rupanya. Jauh!
“Takpa, kan cuti. Jalan-jalan la” jawab akak tu.
“Awak, buku nie bagus!” kata akak tu lagi.
“Buku apa tu akak?”
“Buku ni Enjoy Your Life, macam Chicken Soup tapi cerita kat dalam based on Rasulullah s.a.w” jawab akak tu.


Seriously? Terus sambar buku tu lagi. Bab-bab Chicken Soup memang aku minat.

Harga asal 115LE, after discount dapat 75LE. Affordable! That’s why I suka pergi book fair. Banyak buku murah although aku beli ni simpan untuk cuti summer. Lambat lagi.
*Buku anatomy kat rumah pun tak habis khatam. Ada hati nak baca buku lain.
Yeah, kadang-kadang Allah hantar orang yang kita tak sangka untuk bagi something dekat kita. And, I believe in that!
Terima kasih dekat akak tu sebab, it’s better for me to buy those kind of books rather than buku Roald Dahl yang memang tak matured untuk seorang 20-an macam aku. Patut la semalam tak jumpa American Book Store.  Allah nak aku beli buku nie, taknak aku beli Roald Dahl punya.
Senior aku pernah cakap. Jangan pernah rasa rugi beli buku. Betul! Sebab buku kan dapat bagi ilmu. Tapi, depends kepada kau nak beli buku bagus ke tak. Nak hati yang baik, beli buku yang baik. Nak yang tak bagus, beli yang tak bagus.

#today, FAMILY OUTING! Hangin out with housemates. They planned to go to eat roasted dove a.k.a pigeon. Woohooo!! ^.^