Cloud

Mayor





Assalamualaikum!
I want to be a good doctor to my patient, a solehah daughter to my parents, and the most important is I want to be a loyal kaliph to Allah s.w.t
Stay calm, stay cool.
Allah will always be with you. ^.^

Travel This Site



Shout Out Loud



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed

Credits


This skin is made by : Mrs AF
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® D r . C u h a Z a i n i


Purify.


Thursday, February 7 4:22 AM 0 Atashinci(s)


Assalamualaikum!

Selamat bercuti kepada yang masih bercuti. Bahagia lettew. Cuti tinggal berapa hari je lagi pun. Waaaa!! (jerit tak ingat orang keliling, epilepsy)

7 February 2013. Bangun. Tunaikan kewajipan pada diri dan Allah.
Second time pergi  Cairo Book Fair. Tak best pergi sekali. Hati tak tenang. Ah, alasan!
Mulalah duit melayang-layang. Borong 3 buah buku lagi untuk hari ni.

ini kasut.
Okay, bass! (mean “that’s enough” in Egyptian Arabic)

Main point nak cakap satu je. Purify. Sucikan. Bersihkan.
Alkisahnya hari ni tiba-tiba aku buang tabiat nak basuh kasut-kasut aku. Entah angin monsoon mana yang datang, TERrajin pulak nak basuh. Okay, aku basuh dua kasut. Satu yang baru sikit (kasut B), satu yang dah pakai lama sikit (kasut A). Apa kes membebel pasal kasut kan?

Dua-dua pernah pakai. Lalu tempat yang sama. Redah lecak yang sama jugak. Faham-faham je la Egypt bila hujan lebat sikit macam mana. Kalau tak faham, fahamkan je. Malas den nak ceghita. Tak baguih benor. Bezanya, yang  satu tu duration dari tarikh terkena lecak a.k.a lumpur dengan tarikh aku basuh sekejap (kasut B). Yang satu lagi, dah lama kena (kasut A). Tapi, kekangan masa menyebabkan aku selalu lupa nak basuh. Ah, alasan lagi!



Tengah berusaha nak basuh dua pasang kasut tu. Berangan kejap. Bila orang nak masuk meminang? Ek? Kasut pun selalu lupa nak basuh. Lupakan je okeh.
Alamak, susahnya! Keluhan pertama semasa mencuci kasut A. Fighting! (Angkat kedua tangan dengan muka semangat, satu tangan pegang berus, satu tangan pegang kasut)

Okay, it’s time for kasut B. Eh, senang pulak nak cuci!

Mungkin hati kita macam ni kot. *membebel sensorang dalam bilik air
Kalau dah buat dosa, tapi biarkan lama lama baru nak bertaubat. Mesti susah.
Kalau buat dosa, terus bertaubat kan bagus. Senang nak ubah.



Satu titik hitam yang wujud kat hati kita boleh wujudkan lagi banyak titik hitam yang lain. So, lebih baik hapuskan titik hitam yang satu tu. Prevention is better than cure. Pulakk, proverbs tak kena tempat.
Dua pasang kasut tu dah selamat disental ditonyoh-tonyoh sampai berkilat. Pakai sabun pakai air jugak. Yang beza cuma tenaga.

Life is a matter of choice. Silap pilih jalan, you’re loser! Tapi, masih belum terlambat. Selagi nyawa tak sampai ke halkum, pintu kemaafan dari Allah terbukak je.
Pesanan untuk diri aku sendiri.

P/S ; Alhamdulillah allowance dah masuk! ^.^ Semua orang muka bahagia. 


tetiba online jumpa i-pod. Aigoo, nafsu semata-mata!